Vår företagsblogg

Är nöjd tillräckligt?

Vårt svar är enkelt, och det är nej!

Att ha kunder som är nöjda är bra men att ha kunder som är lojala är toppen! Den stora skillnaden mellan de båda är att en lojal kund oftast betyder ökad merförsäljning och bättre lönsamhet för verksamheten.

Vår uppfattning är att många av dagens företag och verksamheter är så fokuserade på att jaga nya kunder att de nästan glömmer bort de befintliga. Lojala kunder är ingenting man bara får utan det är någonting man måste arbeta aktivt med. Det handlar om att redan från början bygga upp en genuin relation till varje kund och därefter fortsätta att vårda och förädla den relationen.

Till skillnad från den nöjda kunden har den lojala fått en relation till både er och till era produkter eller tjänster vilket gör att denne är betydligt mer benägen att rekommendera era tjänster eller produkter vidare till vänner och bekanta. Vederbörande kommer troligtvis även att ha bättre tålamod om en leverans blir försenad eller om det skulle finnas någon skada på produkten när den kommer fram. För den lojala kunden känner er, litar på er och vet att ni kommer att ordna det på bästa möjliga sätt.

Det är allmänt känt att en missnöjd kund hörs mer än 50 nöjda kunder, men en lojal kund hörs mest av alla.

 

kundtjänstmedarbetare 

Loyalty Group AB – Ökad lojalitet, fler ambassadörer och nöjdare kunder!

Loyalty Group är ett Helsingborgsbaserat företag som arbetar med helhetslösningar inom kundnöjdhet och lojalitet. Vi är ett glatt och serviceinriktat gäng med högt tempo och vårt gemensamma mål är solklart – att de som samarbetar med oss ska vara jublande nöjda!

 Många av dagens företag arbetar ständigt med att jaga nya kunder, och det är något vi också hjälper till med, men vi men vi stannar inte där. Vi arbetar med hela livscykeln genom att etablera, vårda och förädla kundrelationen. I alla våra samarbeten står vi för hela flödet från början till slut. Vi utvecklar och implementerar IT-lösningar, jobbar med produktframtagning, inköp och lager och vi sköter även all logistik och kundservice.

En sak som vi hjälper till med är onboardingprocessen. När det kommer till inköp av premier är vi en av Sveriges största på både varumärken och sourcingprodukter.

En annan sak vi hjälper till med är lojalitetsbyggandet där vi fokuserar på att stärka relationen mellan ert företag och era befintliga kunder.

Vi hjälper även till med e-learning och motivationssystem där vi riktar oss till säljare, återförsäljare och framförallt anställda för att öka deras kunskap och motivation.

Bra teknik, mobilanpassade lösningar och ett brinnande engagemang är en självklarhet hos oss!

För mer information tryck här eller kontakta oss på: info@loyalty-group.se.