Att göra strategiska och rätt inköp kan vara klurigt att få rätt på. Det är mycket man behöver ha i åtanke – prissättning, produkter, kvalitet, och givetvis hållbarhet. Vi på Loyalty Group har stor erfarenhet av just sourcing – där vårt inköpsteam dagligen arbetar med att noggrant välja ut de bästa produkterna och leverantörerna – och med tydlig uppföljning och datainsamling. Men vad är då sourcing, och hur arbetar Loyalty Group med sourcing?
Det finns bara fördelar med att låta Loyalty Group ta hand om just er sourcing. Förutom att göra inköp och designa följer vi även noga upp sourcingen utifrån datainsamling och statistik. Vi följer upp varje kampanj med hjälp av rapporter och tester för att säkerställa att produkterna följer både våra och era önskemål.
En viktig punkt för oss på Loyalty Group är hållbarhet. Tack vare vår omfattande erfarenhet av just sourcing, design och produktutveckling så vet vi hur man gör stragiska, prispressade inköp utan att tumma på miljöpåverkan. Vi ställer höga hållbarhetskrav och ser noga till att både produkterna och arbetsvillkoren följer våra riktlinjer.
Sourcing, eller helt enkelt strategiska inköp, är en väsentlig del i många organisationer. Det handlar inte bara om att lägga en beställning – utan också att lägga rätt och noggranna beställningar, med ordentliga uppföljningar och datainsamling.
Rätt och slätt betyder begreppet ”sourcing” anskaffandet av varor och tjänster genom köp. Vi på Loyalty Group har en lång tradition av att arbeta med både leverantörer både inom Sverige, men även utomlands. Inga inköp är för svåra för oss – vi gillar utmaningar. Med rätt sourcing kommer därmed er verksamhet att nå nya höjder.
Eftersom vi på Loyalty Group arbetar med kundlojalitet som ledord är naturligtvis sourcing även en stor del av att knyta långsiktig lojalitet. Genom att välja rätt leverantörer så när du även lojalitet inte bara gentemot dina kunder, men även gentemot dina leverantörer. Det tidskrävande arbetet med att jaga nya leverantörer minskar därmed och ni kan fokusera på er kärnverksamhet.
Att arbeta med sourcing är ett sätt att både stärka er lojalitet gentemot era leverantörer, men även till era kunder. Vi på Loyalty Group är ständigt uppdaterade med de senaste trenderna och har ett stort nätverk av leverantörer, vilket gör oss till en av Sveriges största inköpare.
Ett exempel på där vi arbetar med sourcing är i våra uppdrag inom premieförsörjning. Vi skräddarsyr kampanjer utifrån era önskemål och eftersöker direkt kostnadseffektiva produkter som passar just er målgrupp. Till exempelvis har vi sedan 2020 tillhandahållit all premieförsörjning för Aller Medias räkning. Dit tillhör bland annat att ta fram samtliga tidningspremier som kunder får när de t ex förlänger en prenumeration.