POÄNGSHOP

ARTIKEL – POÄNGSHOP

POÄNGSHOP – FRAMTIDENS MOTIVATIONSHJUL!

Det finns många poänger med att utveckla er alldeles egna poängshop. Men vad innebär egentligen en poängshop och vad kan man vinna på det? Loyalty Group redan ut vad som behövs av er för att skapa en riktigt lyckad, framgångsrik och populär poängshop som även stärker ert varumärke.

 

VAD ÄR EN POÄNGSHOP?

De senaste åren har många företag satsat på att utveckla sitt alldeles egna bonussystem, och poängshoppar. I ett allt mer högkonkurrerande klimat finns det all anledning att både erbjuda mervärde för kunden, samtidigt som det förbättrar och stärker era relationsband med kunden.
En poängshop är enkelt upplagd, och du har säkert stött på många redan. För att få tillgång till att handla i en poängshop brukar steg ett vara att samla på sig poäng. Det vanligaste är att du samlar poäng utifrån hur mycket pengar du handlar för, till exempelvis om du handlar för 100 kr så får du 100 poäng att utnyttja i din poängshop.

Poängshop från Loyalty group

EN POÄNGSHOP FÖR ER PERSONAL

Ett alternativ till att handla, kan vara att du utför en tjänst, eller ett jobb, för att få poäng till poängshoppen. Detta kan t ex vara ett motivationsprogram för medarbetare, där du får poäng för varje genomförd säljhändelse, som sedan kan omvandlas och inlösas till förmån för produkter. Vi på Loyalty Group tar gärna fram skräddarsydda motivationsprogram, som både är teknisk avancerade men lättförstådda och inspirerande för medarbetaren t ex genom gamification.

En poängshop brukar vara sprängfylld med exklusiva produkter, speciellt handplockade för dig som konsument. Varor till hemmet, trädgården, eller till ditt personliga välbefinnande och hälsa brukar vara väl uppskattat för kunden.

Elitfönster poängshop från loyalty group

VAD ÄR FÖRDELARNA MED EN POÄNGSHOP?

För kunden finns det bara fördelar att få ta del av en poängshop. De samlar enkla poäng genom att göra något de ändå skulle ha gjort, och de får tillgång till en exklusiv värld med produkter från populära varumärken.

För företaget handlar mycket om att skapa mervärde för kunden och att bygga värdefulla band som ska hålla under lång tid. Det brukar sägas att en lojal kund är det viktigaste ett företag kan ha – för lojalitet är inget som skapas på en dag, och förhoppningsvis blir denna kund en ovärderlig ambassadör där ni kan båda kan lita på varandra

Vinstvalet poängshop från loyalty group

VILL NI HA HJÄLP MED ATT STARTA EN POÄNGSHOP?

Kontakta oss

LOYALTY GROUP OCH POÄNGSHOPPAR

Vi på Loyalty Group är experter på att bygga en lyckad och populär poängshop som kommer att uppskattas både internt och externt. Vi skräddarsyr poängshoppen helt efter era villkor och önskemål. Allt är möjligt!

Loyalty Group har som ett exempel byggt vinstshopen för Elitfönster, som lanserades i februari 2021. Det är en ny sajt för att motivera alla Elitfönsters återförsäljare. Elitfönsters nya motivationsprogram innefattar ett belöningssystem med tillhörande poängshop från Loyalty Group. Uppdraget omfattar både implementation och drift av sajten samt produktförsörjning, lager, logistik och kundservice.

 

 

LÄS MER
Elitfönsters poängshop Momentum utvecklad av Loyalty Group
LOJALITETSPOGRAM | ARTIKEL
Lojalitetspogram – det vinner både du och kunden på!
Mer om lojalitetspogram
Företagsblogg | INLÄGG
Hur får vi lojala kunder?
Mer om lojala kunder