KUNDPREMIER

ARTIKEL – KUNDPREMIER

KUNDPREMIER – EXTRAGÅVOR MED FINESS!

Ett sätt att bygga en bra, stabil kundrelation är genom att använda kundpremier. Att arbeta med premier är ett omtyckt sätt att ge fina “extragåvor” till nya, eller befintliga kunder. Ett exempel kan vara när kunden välja att förlänga en prenumeration eller tjänst. Då kan kunden i utbyte få en fin produkt på köpet, eller eventuellt till och med kunna välja bland populära, exklusiva varor som vårt inköpsteam noga valt ut.

VAD FINNS DET FÖR FÖRDELAR ATT ARBETA MED KUNDPREMIER?

  • Arbetet uppmärksammar kunden och får kunden att känna sig sedd. Ett superklipp kan få kunden att känna den där “wow”-känslan och bidrar till att stärka ert varumärke.
  • Kunden blir alltid nöjd. Genom att välja ut målgruppsanpassade kundpremier så träffar premievalet alltid rätt. Det finns något för alla – något vi har expertkunskap inom.
  • Kundens val att välja en av era premier gör att denne knyts an till er, och bidrar till er ökade försäljning.

För att en kund ska hoppa på ett erbjudande med kundpremier krävs det att noggrant undersöka marknaden för att få en kund att gå från passiv, till aktiv. Idag finns det mängder av företag som säljer produkter och tjänster, men få ger det där lilla extra. En kundpremie kan därmed vara den där lilla extra ‘kicken’ som kan få kunden att välja just er.

För att välja rätt krävs noggranna analyser kring bland annat målgrupp, demografi, kön, och ålder. Det gäller att följa trender och rätt influenser för att säkerställa att just den här premier är något som lockar till köp.

En aspekt att ha åtanke är att kundpremierna ska vara hållbara. Idag kan vi inte blunda för de klimatförändringar som påverkar vår planet. Förutom att premierna ska vara ekonomiskt gångbara är det minst lika viktigt att vårt avtryck på miljön och klimatet i vår omvärld minimeras så mycket som möjligt.

LOYALTY GROUP OCH KUNDPREMIER

På Loyalty Group har vi lång erfarenhet av att välja rätt och riktade kundpremier. Våra designers och inköpare är vana vid att hantera större beställningar från hela världen. Vare sig du önskar ett stort parti eller mindre så har vi de bästa kontakterna och producenterna.

Sedan 2020 har Loyalty Group hand om all premieförsörjning och inköp för det svenska mediebolaget Aller Media, som är marknadsledande inom populärpress i Sverige. De tillhandahåller bland annat tidningarna ELLE, MåBra, Femina, Residence, Hänt i Veckan och Allas. Loyalty Group är stolta att få inneha förtroendet att arbeta med Aller Medias premieförsörjning!

Kontakta oss gärna idag att kika på vilka kundpremier vi kan ta fram för just er.

Mer om premieförsörjning

PREMIEVALET.SE – EN HELT SKRÄDDARSYDD BUTIK

Ett sätt att erbjuda kunder premier men att undvika ett dyrt lager, är att använda vårt Premievalet.se. Som ett alternativ till att underhålla er egna butik kan istället Loyalty Group helt och hållet tillhandahålla både lager och inköp – så att ni kan fokusera på er kärnverksamhet. Vi hittar alltid rätt premier till rätt målgrupp – oss kan ni lita på!

Mer om premievalet.se

BEHÖVER NI HJÄLP MED KUNDPREMIER?

Kontakta oss
LÄS MER
Poängshop Elitfönster från Loyalty Group
POÄNGSHOP | ARTIKEL
Poängshop – framtidens motivationshjul!
Mer om poängshoppar
PREMIEFÖRSÖRJNING | ARTIKEL
Premieförsörjning
Mer om premier
TIDNINGSPREMIER | ARTIKEL
Tidningspremier
Värva kunder genom tidningspremier