KUNDLOJALITET

ARTIKEL – KUNDLOJALITET

KUNDLOJALITET – EN LOJAL KUND BLIR EN AMBASSADÖR!

Långsiktig kundlojalitet är a och o för att bygga en framgångsrik verksamhet. Men vad innebär egentligen lojalitet, och hur byggs stark kundlojalitet? Det finns många olika vägar att gå – Loyalty group guidar dig till hur du går tillväga.

 

VAD KAN KUNDLOJALITET INNEBÄRA FÖR ER?

I dagens hårda tuffa, och globala konkurrens är det allt svårare att nå fram i bruset. Det finns många aktörer – men många missar poängen med långsiktiga relationer. Det kan tyckas lockande att göra snabba affärer, men faktum är att lojal kund i de flesta fall är en bättre kund. En lojal kund återkommer, är mer mottaglig för merförsäljning, och talar gott om er till sina vänner. Det finns alltså allt att vinna på att investera i lojalitet – för det vinner ni på i det långa loppet.

SKAPA KUNDLOJALITET GENOM FÖRMÅNER

Ett sätt att skapa kundlojalitet kan vara genom att erbjuda era kunder speciellt utvalda förmåner. Dessa kan vara knutna till en prestation, eller genom att de är medlemmar. Loyalty Group har framgångsrikt byggt ett flertal förmånsbutiker, där utvalda kunder kan ta del av fina erbjudanden till oslagbara priser.

Vi på Loyalty Group utvecklar gärna skräddarsydda förmånsbutiker, mer eller mindre tekniskt avancerade – som kan ta er kundresa till nästa nivå. För oss finns bara möjligheter!

KUNDLOJALITET GENOM MOTIVATIONSSYSTEM

Visst vill vi gärna uppmuntra och belöna hårt arbetande anställda. Ett sätt att motivera er personal kan vara genom att utveckla ett motivationssystem. I systemet kan de anställda mötas av portal fylld med information, tävlingar, utbildningsmöjligheter – ja bara fantasin sätter gränserna!

Genom tekniskt avancerad gamification kommer er utbildning kännas lekande lätt – och för personalen kommer det att kännas motiverande att lära sig. Vid bra arbete, eller avklarad utbildning, får personalen poäng som den sedan kan använda i en exklusiv förmånsbutik – sprängfylld med produkter från de bästa varumärkena.

Vi på Loyalty Group skräddarsyr givetvis ert motivationssystem helt efter era önskemål. Den kan anpassas efter er grafiska profil, och vi kan likväl bygga vidare på ett befintligt system såsom utveckla det helt från grunden. Kontakta oss gärna idag för att se vad just vi kan utveckla för ert företag.

VILL NI HA HJÄLP MED LOJALITETSPROGRAM?

Kontakta oss

LOYALTY GROUP OCH KUNDLOJALITET

Som vårt namn antyder är lojalitet en röd tråd hos oss på Loyalty Group. Vi har mångårig erfarenhet ifrån att bygga lojalitetsprogram, poängshopar, och förmånsbutiker efter just era önskemål och behov. Vi ger oss gärna på nya och spännande projekt, så boka gärna ett förutsättningslöst möte med oss. Vi gillar utmaningar!

Under våra år med lojalitetsbyuggande har vi arbetat med många projekt som rör kundlojalitet. Till exempelvis har Loyalty Group sjösatt Elitfönsters vinstshop – en exklusiv förmånsbutik som är en motivationsprogram för återförsäljare. I detta uppdrag  sköter Loyalty Group produktförsörjning, uppbyggnad av sajten, lager och kundservice. Ett av många projekt vi är stolta över!

 

 

LÄS MER
Elitfönsters poängshop Momentum utvecklad av Loyalty Group
LOJALITETSPROGRAM | ARTIKEL
Lojalitetsprogram – knyt lojala kunder med hjälp av oss!
Mer om lojalitetsprogram
Företagsblogg | INLÄGG
Hur får vi lojala kunder?
Mer om lojala kunder
Företagsblogg | INLÄGG
Poängshop – så motiverar du dina kunder!
Mer om poängshoppar