LOJALITETSPROGRAM

ARTIKEL – LOJALITETSPROGRAM

LOJALITETSPROGRAM – DET VINNER BÅDE DU OCH KUNDEN PÅ!

I en snabbrörlig och konkurrenskraftig värld, är det viktigt att ta till vara på de kunder som har valt att aktivt valt att stötta just ert företag. Skapar ni en lojalitetsrelation med dina kunder kan de välja att återkommande handla hos ditt företag – vilket ni båda har att vinna på. Hur bygger man då ett förtroende och vad gör en kund just lojal? Vi på Loyalty Group guidar er igenom hur ni bygger upp lojalitet genom våra skräddarsydda lojalitetsprogram.

VAD FINNS DET FÖR FÖRDELAR MED ATT HA LOJALA KUNDER?

  • Stärker ert varumärke och ökar kundens förtroende för er
  • Förenklar datainsamling och gör att ni ser mönster i kundbeteende
  • Ni får insikt i vilka åtgärder ni gjort som faktiskt ger effekt
  • Ni slipper bearbeta nya kunder – sparar både tid och pengar
  • Kunden blir ambassadör – sprider goda ord om er till vänner och bekanta

Det finns bara fördelar med att arbeta med ett lojalitetsprogram och en lojal kundkrets. En lojal kund kommer att återkomma, prata gott om ert företag, och rekommendera det till sina vänner. En nöjd och lojal kund kommer att indirekt bli en ambassadör för ert företag. En ambassadör är viktig – ni ingår ett förtroende sinsemellan och lär känna varandra.

När du har byggt upp denna tillit kommer fördelarna även avspegla sig i ditt företags framtida utveckling. Genom att kunden är lojal, och återkommer, går det även att se mönster i vad kunden uppskattar och vad den vill handla.  Ni kan direkt se en ekonomisk effekt i att slippa nykundsarbetet som en kall kund kan innebära.

Elitfönster poängshop från Loyalty group

VAD ÄR ETT LOJALITETSPROGRAM?

Lojalitetsprogram eller lojalitetsystem, är ett sätt att stärka dina band mellan er som företag, och dina kunder. Ett lojalitetsprogram belönar de kunder som är mest aktiva hos just ert företag. Det kan vara genom poänginsamling, köp, interaktion, eller på annat sätt som hjälper ert företag framåt.

Loyalty Group har byggt ett flertal lojalitetsprogram – faktum är att lojalitet är en röd tråd i allt vi skapar!

Med till exempelvis poängshop eller inlösenbutik kan du enkelt motivera kunden till flera köp och stärka er relation. Genom att kunden vid sin beställning samlar poäng kan de smidigt lösa in dessa mot exklusiva varor och produkter som vi tillhandahåller på vårt lager.

 

Mer om poängshoppar
Vinstvalet inlösenbutik Loyalty group

En förmånsbutik är ett enkelt sätt att tillföra värde till en kundrelation. När kunden får tillgång till en exklusiv e-butik känner din sig sedd, och det är ett utmärkt lojalitetssystem för att bättra på er relation. Vi på Loyalty Group är ständigt uppdaterade med de senaste trenderna och har ett utbrett nätverk av leverantörer, vilket gör oss till en av Sveriges största inköpare.

Mer om förmånsbutiker
Poängshoppen Vinstvalet utvecklad av Loyalty Group

BEHÖVER NI HJÄLP MED LOJALITETSPROGRAM?

Kontakta oss
LÄS MER
Poängshop Elitfönster från Loyalty Group
POÄNGSHOP | ARTIKEL
Poängshop – framtidens motivationshjul!
Mer om poängshoppar