Loyalty Group har signerat ett omfattande avtal med Bonnier News (avseende affärsområdet Expressen Lifestyle) som innebär att Loyalty Group blir exklusiv leverantör av förlagets/företagetspremier via en nyutvecklad teknisk plattform.
Ett avtal som innebär flera nya anställningar inom Helsingborgsbaserade Loyalty Group AB.
Uppdraget innefattar ett helhetsansvar för både inköp och produktframtagning samt drift av teknisk infrastruktur och premievalssajten.
Expressen Lifestyle är ett mediebolag som har en unik kombination av stark nyhetsverksamhet,
en stor digital publik och ledande featureredaktioner med många kända tidningsvarumärken.
Verksamheten omfattar kvällstidningen Expressen (med editionerna GT och Kvällsposten) samt Bonniers cirka 30 magasin inom Lifestylegruppen – bland annat Allt om Mat, Sköna hem, Damernas Värld,
M-magasin, Amelia, Lantliv och Allt om Trädgård.
Loyalty Group AB har de senaste åren knutit till sig flera stora aktörer som har haft behov av att utveckla sitt arbete med lojalitet och kundnöjdhet, exempelvis Postkodlotteriet, Aller Media, Elitfönster och Wernersson Ost. Loyalty Group har lång erfarenhet av att leverera digitala förmånsbutiker, poängsshoppar, vinstshoppar och motivationssystem, baserade på Loyalty Groups Instant AI-plattform, till större företag som vill stärka sina kundrelationer. Loyalty Group sköter både IT, produktförsörjning och lager samt utskick och kundservice för sina kunders räkning.
Avtalet innebär att Loyalty Group tar ett helhetsansvar för samtliga titlars premier inom Bonnier News affärsområde Expressen Lifestyle. Att kunden även kommer att ha möjlighet att, via Premieval, själv välja premie ger en bredd och möjlighet att nå fler inom målgruppen.
Bakomliggande arbete är allt från trendanalyser, produktutveckling och inköp till drift av både sajt och logistik.
Man ser att Loyalty Group med sitt team av IT-experter, inköpare och tradingexperter kan öka effektiviteten för Bonnier News som därmed får mer tid över till kärnverksamheten.
Kommentar Anna Joneby, Läsarintäktchef Expressen Lifestyle:
”Vi valde Loyalty Group eftersom vi önskade en helhetslösning för vår premiehantering.
De har utbudet och expertisen som vi behöver för att fortsätta att utveckla vår Läsaraffär.
Vi ser fram emot ett framgångsrikt samarbete.”
Sofie Laupa, VD på Loyalty Group, sammanfattar:
”Vi är självklart mycket stolta och glada över att ha kommit i mål med ett så här omfattande avtal. Dialogerna har pågått under lång tid och nu lanserar vi projektet i början av 2023. Det känns fantastiskt kul! Vi är övertygade om att Bonnier News kommer att bli nöjda med oss som partner och uppleva en stor affärsnytta internt.”